Personalizacja produktów, indywidualne bazy klientów – nowe trendy na rynku obuwia górskiego i nie tylko.
„Współpracujący z Dassault Systèmes duński producent obuwia ECCO – po raz pierwszy w Europie i przez ograniczony czas – prezentuje wyjątkowy projekt Quant-U (quantified you) związany z personalizacją obuwia. Wydarzenie to odbywa się w słynnym paryskim sklepie Le Bon Marche Rive Gauche i pozwala klientom przekonać się, jak może wyglądać przyszłość handlu detalicznego.”, przeczytamy na łamach polskiego magazynu przeznaczonego dla konsumentów szeroko pojętej branży outdoorowej – 4OUTDOOR.
„Obuwie firmy ECCO jest częścią organizowanej w sklepie Le Bon Marché wystawy o nazwie „Geek but Chic: Shopping in the Third Millennium”, która potrwa do 22 kwietnia. To pierwsze w swoim rodzaju wydarzenie poświęcone cyfrowym innowacjom i technologicznym wrażeniom sensorycznym obejmuje 80 międzynarodowych marek luksusowych oraz marek premium. Klienci mogą skorzystać m.in. z personalizacji obuwia z uwzględnieniem budowy stopy i parametrów chodu. W tym celu zaawansowany proces rejestrujący i analizujący dane łączy się ze światem fizycznym sklepu, aby zapewnić spersonalizowane dopasowanie i wygodę oraz zaprezentować możliwości wykorzystania danych cyfrowych w doskonaleniu produktów.”, pisze dalej Michał Gurgul z 4OUTDOOR.
Z kolei znany producent włoskiego obuwia górskiego firma ASOLO, która powstała w 1946 roku, w małej górskiej miejscowości Nervesa della Battaglia, zaczynając od produkcji butów na potrzeby wojska, aby później zdywersyfikować swoją produkcję na wiele segmentów, począwszy od butów przeznaczonych dla himalaistów, poprzez klasyczne skórzane obuwie trekkingowe, i skończywszy na „lifestylowych” seriach skierowanych dla klienta szukającego wygodnego, miejskiego buta premium, w sezonie wiosna/lato 2019, firma zapoczątkowała elektroniczną rejestrację produktów na swojej stronie.
W ciągu tygodnia od stworzenia podstrony przeznaczonej do logowania, bez wcześniejszego informowania klientów o tym fakcie, firma otrzymała już 50 zgłoszeń.
Jaki cel ma przyświecać tego rodzaju akcjom? „Chcemy monitorować nasze produkty, stworzyć bazę danych, nasze produkty są sprzedawane w bardzo wielu krajach, chcemy poprzez tą rejestrację pomagać klientom w przypadku jakichkolwiek problemów, ale również docenić to, że zaufali nam jako producentowi„ - wyjaśniła podczas prezentacji na Tegorocznym Międzynarodowym Spotkaniu Agentów marki w Treviso – Ludovica Zanatta – Marketing Manager of Asolo.
Rejestracja będzie możliwa na kilka sposobów:
- zeskanowanie kodu QR z ulotki zamieszczonej w opakowaniu obuwia.
- rejestrację poprzez newsletter
- rejestrację bezpośrednio poprzez stronę główną producenta.
Tekst: Michał Gurgul 4 OUTDOOR
Beata Pęcak „SUMMIT” Sklep Górski
Z ostatniej chwili
- [04.02] Trudne warunki w polskich górach. Zobacz oficjalne komunikaty
- [04.02] Tatry zamknięte dla turystów, czwarty stopień zagrożenia lawinowego
- [01.12] Najnowszy kryminał Hendera odkryje przed Wami klimat Gór Sowich, jakiego nie znaliście
- [24.02] Zanocuj w lesie
- [12.02] Prosto do serca czyli walentynkowa promocja w combat
Komentarze