Okładka

Historia brandu specjalizującego się w produkcji śniegowców na ekstremalnie niskie temperatury sięga 1898 roku. Rodzinny biznes na przestrzeni lat rozrósł się do pokaźnych rozmiarów. Dziś firma Genfoot Inc, właściciel marki Kamik, zatrudnia ponad 400 pracowników i obecna jest na pięciu kontynentach, w blisko 50 krajach, w tym - od 2011 roku - również w Polsce. Niezmiennie kultywuje swoje tradycje i czynami podkreśla swoje proekologiczne podejście biznesowe. Tu działalność zgodna z zasadami Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR) jest fundamentem działania, nie chwilowym trendem na potrzeby celów PR-owych. Troska o środowisko naturalne, zatrudnianie lokalnych pracowników i bazowanie na materiałach od lokalnych dostawców - również tych pochodzących z recyklingu - stanowią podstawę produkcji Kamika. Poznajcie brand, który za pomocą sloganów #KamikStepOutside oraz #FreeYourPlay namawia rodziny do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu. Przed Wami historia Kamika - 120-letniej ikony kanadyjskiego outdooru.

Najwyższą wartością dla Cook’ów, będących właścicielami marki, jest rodzina. Dlatego od trzech pokoleń starają się oni dostarczyć najwyższej jakości obuwie dla kobiet, mężczyzn i dzieci. W ofercie Kamika znajdują się nie tylko śniegowce na ekstremalne mrozy (np. model obuwia Cody ochroni stopę w temperaturze dochodzącej do -74°C!), ale i eleganckie, zimowe buty miejskie, kalosze czy sandały. Ponadto, od 2013 roku Kamik, w kooperacji z kanadyjską firmą Gusti International Inc, produkuje zimową odzież dla dzieci.

Wieloletnie doświadczenie w produkcji obuwia pozwoliło na dopracowanie i usprawnienie wszelkich procesów produkcyjnych. W fabrykach wdrażane są koncepcje takie jak Kaizen czy Just-in-time. Pierwsza z nich - tłumacząc najogólniej - związana jest z doskonaleniem poszczególnych aspektów działalności firmy. Druga wiąże się z dostarczaniem materiałów do wytworzenia produktów dokładnie w takiej ilości, jakiej potrzebuje firma, i dokładnie w takim czasie, w jakim są one potrzebne. Założyciele i obecne kierownictwo za cel obierali sobie ochronę środowiska naturalnego. Zakłady produkcyjne działają zgodnie z koncepcją Zero Waste, polegającą na ograniczaniu do absolutnego minimum ilości odpadów powstałych w procesie produkcji. Jak to wygląda w praktyce? Instalacje w fabryce w Montrealu zasilane są przez elektrownie wodne, a woda, wykorzystywana do chłodzenia podczas produkcji, poddawana jest recyklingowi. Dzięki temu w ciągu roku udaje się zaoszczędzić jej zasoby, które pomieściłoby 15 basenów olimpijskich. Produkując wkładki do butów, Genfoot używa materiałów pozyskanych z plastikowych butelek, poddanych wcześniej procesowi recyklingu. Szacuje się, że dzięki temu firma utylizuje około trzech milionów butelek rocznie! A prawdziwą dumą Genfoot jest fakt, iż pomimo wysokich kosztów produkcji, aż 73% produkcji udało się utrzymać w Ameryce Północnej. Dzięki temu sporą część pracowników firmy stanowią lokalni mieszkańcy.

Jakie były początki Kamika? Legendę marki rozpoczął William Cook w 1898 roku. Na początku w kręgu jego   zainteresowań nie były jednak buty, a odzież. Szybko to się zmieniło i w 1912 roku w Moncton w Nowym Brunszwiku otworzył pierwszy z 16 sklepów obuwniczych. Równolegle rozpoczął sprzedaż hurtową wyprodukowanych przez siebie butów pod nazwą „William Cook Shoes”. Kluczowe w rozwoju firmy okazało się dobranie odpowiedniego partnera. W 1930 roku William poślubił Evę Beannout. Była ona dla niego wsparciem w trudnych chwilach i doradzała mu również biznesowo. Zaowocowało to podjęciem współpracy z Japończykami i Chińczykami. Tym samym William Cook, jako jeden z pierwszych mieszkańców Ameryki Północnej, rozpoczął eksport swoich produktów do Azji. Jednak już nie pod firmą ze swoim nazwiskiem w nazwie, a jako The General Footwear Company.

W 1957 roku stery w firmie przejął Gordon, 23-letni syn Williama. Dzięki duchowi przedsiębiorczości i żyłce do interesów udało mu się kupić po okazyjnej cenie budynek w południowym Montrealu, który miał pełnić funkcję siedziby głównej i fabryki jednocześnie. W 1972 roku dostrzegł możliwość ewolucji, i z producenta stał się właścicielem marki. Tak narodził się Kamik. Jednocześnie Gordon skrócił nazwę firmy do Genfoot. Kolejne inwestycje w zakup wyspecjalizowanych w produkcji obuwia fabryk w New Hamburgu (1979 r.) i Littleton (1993 r.) przyczyniły się do wzrostu jakości produktów. W setną rocznicę założenia firmy przez Williama zmieniono logo brandu. Dodany znak inukshuk - wywodzący się z kultury zamieszkujących rejon Arktyki ludu Inuitów  - symbolizuje siłę, ochronę i przewodnictwo.

Aktualnie firma znajduje się w rękach dzieci Gordona. Norman, Richard, Stephen i Catherine kontynuują rodzinne tradycje  - od 2003 roku już jako zarządzający firmą Genfoot. Ojciec jednak nie wycofał się całkowicie w cień; wciąż pojawia się w biurze i służy radą swoim potomkom. Razem kontynuują oni obraną przez Williama Cooka drogę, odnosząc sukcesy na kolejnych rynkach. Sprzedaż butów do blisko 50 krajów na pięciu kontynentach i rozszerzenie działalności o inwestycję w zimową odzież dziecięcą są tego najlepszym dowodem.

 

Źródło: 
Materiały oficjalnego dystrybutora marki Kamik w Polsce.
KAMIK, model W's Rogue Hiker Cognac
KAMIK, model W's Sienna 2 Dark Brown
KAMIK M's Cody Dark Brown
KAMIK M's William Gaucho
KAMIK W's Momentum2 Red
KAMIK W's Siennaf2 Dark Brown
KAMIK K's Snowdasher Putty
KAMIK K's Jet Rose & Purple
Gordon Cook wraz z dziećmi - aktualnymi włascielami marki Kamik
Początki Kamika - 1898 rok.

Dodaj news

Również Ty możesz zamieścić newsa w naszym portalu! Szybko i bezpłatnie.

Dodaj news

Wczytuję...