Niniejsza strona zawiera listę najczęściej zadawanych pytań (FAQ) dotyczących portalu Góry i Ludzie. Przeczytaj ją uważnie jeśli masz wątpliwości odnośnie funkcjonowania witryny.

Jakie rodzaje treści mogę publikować w portalu?

Akceptujemy treści na każdy temat związany z górami. Nasze kategorie główne to m.in: Beletrystyka, Dzieci w górach, Historia gór, Porady, Propozycje tras, Recenzje sprzętu, Relacje z wypraw oraz Zdjęcia i galerie. Dajemy Ci pełną swobodę w formułowaniu myśli i stosowaniu linków, jednocześnie jednak zastrzegamy sobie prawo do cofnięcia publikacji artykułu (lub galerii), jeśli:

  • Zawiera treści niezgodne z polskim prawem, naruszające prawa innych, przeznaczone dla osób powyżej 18 lat lub nie mieszczące się w polskich normach obyczajowych.
  • Zawiera wulgaryzmy.
  • Charakteryzuje się bardzo niską jakością (z uwagi na niezrozumiałą treść lub słabą gramatykę).
  • Stanowi bezpośrednią reklamę produktu lub ma charakter komercyjny (patrz – kolejne pytanie).
  • Nie niesie za sobą wartości merytorycznej, ważnej dla czytelnika.
  • Narusza prawa autorskie osób trzecich. Naszą politykę licencyjną znajdziesz w regulaminie.
  • Stanowi powtórzenie już zamieszczonej treści.

W niejasnych przypadkach uzasadnimy powód cofnięcia publikacji. Postaramy się też zasugerować autorowi poprawki. Bardziej kompleksową usługę konsultacji przy pisaniu treści przeprowadzamy w ramach płatnej oferty. Artykuł zostanie ukryty (widoczny tylko dla autora) aż do wyjaśnienia i wprowadzenia zmian.

Nie obawiaj się naszych restrykcyjnych zasad, nadrzędnym dobrem jest dla nas satysfakcja czytelnika – kierując się nią z pewnością nie zwrócisz uwagi moderatora :-).

Czy mogę zamieszczać treści reklamowe?

Będziemy zaszczyceni jeśli zechcesz pisać dla nas artykuły, zamieszczając w opisie autora adres swojej strony www lub blogu. Nie mamy też nic przeciwko używaniu linków w treści artykułów (w rozsądnej ilości maksymalnie kilku sztuk). Możesz bez obaw promować u nas swoje górskie dokonania i zachęcać Internautów do ich wsparcia. Pamiętaj przy tym, że portal Góry i ludzie nie jest słupem ogłoszeniowym ani tzw. "presell page".

Gdy artykuł zawiera lokowanie produktu lub ma charakter komercyjny – jego umieszczenie w portalu staje się płatne, zgodnie z cennikiem oferty artykułów sponsorowanych. Zachęcamy gorąco do reklamy content marketingowej na naszych stronach, potrafi być ona zabójczo skuteczna.

Jakie linki mogę zamieszczać w artykułach i galeriach?

Akceptujemy wszystkie linki (z zastrzeżeniem poprzedniego punktu) pod warunkiem, że są schludnie sformatowane i nie prowadzą do programów partnerskich oraz stron szkodliwych lub śledzących użytkowników. Do linków zewnętrznych w treści zostanie dołączony atrybut nofollow, nakazujący ignorowanie ich przez wyszukiwarki internetowe. Link bez atrybutu nofollow można umieścić w edycji profilu użytkownika.

Jakie są kryteria wyróżniania treści?

Jak już zapewne wiesz, wybrane przez redakcję artykuły i galerie promowane są na głównej stronie portalu oraz na ogromnym profilu na Facebooku. Selekcją zajmują się specjaliści z dziedziny social media, mający wieloletnie doświadczenie i dobrego "nosa" do potencjalnie popularnych treści. Oto niektóre kryteria, którymi się kierują:

  • Jakość. Preferujemy twórczość ładnie ilustrowaną, pozbawioną uchybień gramatycznych i składniowych.
  • Miodność. Materiał musi mieć to coś, co pokochają inni. Musi wciągać odbiorcę i sprawić, że skusi się na kliknięcie na Facebooku lub w czytniku RSS.
  • Timing. Jeśli autor artykułu celnie reaguje na bieżące wydarzenia lub oczekuje reakcji czytelników w danym terminie – zyska priorytet w publikacji.

Z uwagi na skromną liczbę postów możliwą do umieszczenia dziennie na Facebooku, nie możemy zagwarantować, że materiał umieszczony na głównej stronie Portalu będzie również opublikowany na naszym profilu.

Moja treść nie został wyróżniona, co robić?

Jeśli uważasz, że Twój artykuł lub galeria zostały niesłusznie pominięte przy selekcji najlepszych, skontaktuj się z naszą redakcją. Pamiętaj, że nie ustalamy żadnego sztywnego terminu, w którym materiał powinien uzyskać wyróżnienie. Możemy wrócić do artykułu za jakiś czas komentując nim wydarzenia z ostatniej chwili. Nie sugeruj się też kolejnością publikacji, bywa ona wyjątkowo zmienna.

Pamiętaj, że nawet bez wyróżnienia Twoja twórczość z pewnością zostanie dostrzeżona – poprzez polecane treści oraz za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych.

Jak wrzucać na stronę zdjęcia, muzykę i filmy? Co to jest Atom?

Wszelkie elementy multimedialne umieszczane w artykułach nazywane są w naszym portalu Atomami. Na pierwszy rzut oka nazwa ta wydaje się dziwna, jesteśmy jednak przekonani, że po krótkiej chwili spodoba Ci się nasz sposób zarządzania multimediami, stosowany chociażby przez czołowe francuskie stacje radiowe i telewizyjne.

Atom może być zdjęciem, piosenką, filmem z YouTube a nawet minigalerią, czyli zbiorem Atomów zdjęciowych. Czy domyślasz się już jak załadować zdjęcie? :-). To poste, wystarczy, że podczas dodawania artykułu klikniesz na jedną z ikonek biblioteki multimediów, zadokowanej z prawej strony ekranu.

Biblioteka Atomów pozwala na wgranie wielu zdjęć na raz, zapewne szybko zauważysz, że ich opisywanie z osobna jest bardzo żmudne. Jest na to rada, wystarczy, że najpierw wybierzesz w artykule docelową lokalizację i tagi, a następnie klikniesz na ikonkę dodawania w bibliotece multimediów. Każda załadowana grafika otrzyma lokalizację i tagi skopiowane z artykułu.

W jaki sposób zamieszczać galerie?

Aby dodać galerię zdjęć, zaloguj się i wybierz z paska u góry strony "Dodaj treść" → "Galeria zdjęć". Wpisz opis galerii oraz jej krótkie podsumowanie, uzupełnij lokalizację i tagi, ustaw odpowiednią okładkę i – co najważniejsze – załaduj zdjęcia. Każdy plik może mieć do 2 MB, jeśli Twoje fotografie są większe – zalecamy użycie darmowego oprogramowania do zmniejszania zdjęć (FastStone, IrfanView) lub skorzystanie z narzędzi online (np. z szybkiego skryptu Bulk Resize nie wymagającego uploadu plików).

Czy kopiowanie artykułów z mojej strony nie osłabi jej pozycji w Google?

Nie musisz się o to obawiać. Nasz portal umożliwia przypisanie do każdego artykułu linku źródłowego, który jest konwertowany na tzw. link kanoniczny. Dzięki temu Google wie, że ma u siebie wyświetlać wyłącznie oryginał. Co więcej, zwiększona liczba odniesień do Twojej strony spowoduje na dłuższą metę wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania. Więcej na ten temat przeczytacie w języku angielskim na znanym blogu Kissmetrics tutaj i tutaj.