Europa – część świata (określana zwykle tradycyjnym, acz nieścisłym mianem kontynentu), leżąca na półkuli północnej, na pograniczu półkuli wschodniej i zachodniej, stanowiąca wraz z Azją kontynent Eurazję.

Źródło: Wikipedia, licencja CC BY-SA 3.0.

Najnowsze zdjęcia z tej lokacji

Książki o tym miejscu

W górach przeklętych. Wampiry Alp, Rudaw, Sudetów, Karpat i Bałkanów

Książka, która stanowi prawdziwą kopalnię wiedzy na temat upiorów, nie przestając być mroczną opowieścią o nosferatu. Wzbogaca ją interesujący i pobudzający wyobraźnię projekt graficzny.

Trylogia tatrzańska

Zebrane w jednym tomie klasyczne już opowiadania wybitnego taternika przed- i powojennego, Wawrzyńca Żuławskiego. Trylogia zawiera "Sygnały ze skalnych ścian", "Tragedie tatrzańskie" oraz "Skalne lato".

Legendy i podania wrocławskie i dolnośląskie

Rewelacyjny zbiór lokalnych legend, zebrany na podstawie źródeł polskich i niemieckich. Opowiadania prawdziwe i fikcyjne, ubarwione przekazywaniem z pokolenia na pokolenie.

Strony

Najnowsze artykuły z tej lokacji

Początek maja w Beskidzie Sądeckim. Kilka dni i praktycznie wszystkie rodzaje pogody: słońce, mgły, deszcze nawet burza z ulewą. Jednak największe wrażenie zrobiły na mnie mroźne poranki o niesamowicie przejrzystym powietrzu...

Okolice Malinowskiej Skały (między Skrzycznem, a Baranią Górą)

Po drodze na półwysep Gargano i wizycie w Sanktuarium św. Rity w Casci, skuszeni obietnicą wysokogórskich widoków, zdecydowaliśmy się zanocować w sercu Apeninów. Schronisko Rifugo Franchetti znajduje się na wysokości 2433 m n.p.m. pod samym szczytem Corno Grande, najwyższego szczytu Apeninów, w masywie Gran Sasso d’Italia, na zboczach którego pasą się stada dzikich koni.

Atoklinten to święta góra Samów - rdzennych mieszkańców Laponii. Na zboczach gór pasą się tutaj renifery, a ośnieżone szczyty przecinają błękitne jeziorami. Sceneria jak ze skandynawskiej baśni.

Filmik o spring skiing, czyli wiosenne szusowanie na lodowcu Hintertux.

Do Chamonix dotarliśmy późnym wieczorem, jako że był wrzesień, było zupełnie ciemno. Helga (nasza nawigacja - patrz słowniczek) doprowadziła nas pod drzwi hotelu, po załatwieniu formalności poszliśmy spać. Dopiero rano, gdy naszym oczom ukazał się majestatyczny masyw Mont Blanc, zdaliśmy sobie sprawę z faktu że otaczają nas naprawdę WYSOKIE GÓRY.

Czy wiecie, że nazwy górskich szczytów odpowiadają konkretnym typom ludzi?

Galeria zdjęć z początku kwietnia 2017, kiedy to piękny wysyp Krokusów został zatrzymany przez gradobicie a dwa dni później przez intensywne opady śniegu. Śnieg utrzymywał się jeszcze przez miesiąc.

1-go maja zorganizowałem sobie podróż od wschodu do zachodu słońca po Pieninach i Podhalu. Wyruszyłem z domu o 1.00 w nocy, wróciłem o 23.00.

Strony

Co to za strona?

Niniejsza strona zawiera wszystko, co mamy w portalu na temat lokacji Europa. Znajdziesz tu przede wszystkim mapy, artykuły i galerie.