Zaplanowaliśmy, że ten wyjazd będzie aktywny w zwiedzanie, z resztą oboje z moim towarzyszem nie należymy do osób, dla których urlop polega na siedzeniu nad basenem lub oglądaniu TV.

Jadąc w stronę Szczyrku, postanowiliśmy zrobić krótką przerwę nad Jeziorem Żywieckim. Promienie słoneczne odbijały się od tafli wody, tworząc roziskrzone obrazy, wśród których falowały żagle. Korzystając z okazji, że w pobliżu naszej trasy znajdował się obszar gdzie stykają się granice trzech państw – Polski, Czech i Słowacji, postanowiliśmy zobaczyć Trójstyk granic w Jaworzynce-Trzycatku (woj. śląskie). Następnym punktem wycieczki była Chatka AKT „Watra” na Pietraszonce, która znajduje się w Beskidzie Śląskim w paśmie Baraniej Góry w przysiółku Istebnej o nazwie Pietraszonka. Ostatni przystanek w drodze do Szczyrku, to jezioro Czerniańskie, które otoczone jest pięknymi lasami świerkowymi. W końcu dotarliśmy na Skrzyczne rozkoszując się widokami w górnej partii Beskidu Śląskiego. Czułam się otoczona ze wszystkich stron górskimi pejzażami. Długo broniłam się przed przyznaniem, że góry to również moje klimaty, ale im częściej wychodzę na szlak z moim towarzyszem, tym więcej i chętniej chcę zobaczyć. Nie zjechaliśmy z powrotem na dół wyciągiem, to było by zbyt proste. Usiedliśmy na tarasie schroniska Skrzyczne i po chwili relaksu postanowiliśmy iść zielonym szlakiem w stronę Skały Malinowskiej.

Autor zdjęć w galerii:
Przystanek przed Beskidem Śląskim - cudowne Jezioro Żywieckie
W drodze na Trójstyk granic w Jaworzynce-Trzycatku
Trójstyk - trzy granitowe słupy dwumetrowej wysokości z nazwami trzech państw Polska, Czechy, Słowacja)
Piękne widoki w drodze powrotnej
Chatka AKT „Watra” na Pietraszonce
Pejzaże widziane z okolic chatki
Jezioro Czerniańskie
W drodze na Skrzyczne
Przepiękny widok na Beskid Żywiecki i Jezioro Żywieckie
Schronisko Skrzyczne
Zielony szlak w stronę Skały Malinowskiej
Małe Skrzyczne
Łagodna trasa ku Skale Malinowskiej
Piękne widoki nie opuszczają nas ani na chwilę
Pogląd na dwa sąsiadujące Beskidy – na zachód Śląski , natomiast patrząc na wschód Kościelec, aż po rozległy Beskid Żywiecki
Skała Malinowska
Kawa w górach smakuje inaczej
Czerwony szlak w stronę szczytu Malinów
Zielony szlak w stronę przystanku Szczyrk-Salmopol
Kotarz uśmiecha się do nas wraz ze szczytami potocznie zwanymi Beskidem Węgierskim.
Ostatnie spojrzenie na góry

W portalu Góry i Ludzie również Ty możesz zostać autorem galerii, które zobaczą tysiące Internautów! Już dziś zarejestruj się i zacznij bezpłatnie dodawać swoje fotografie. To doskonała reklama dla Ciebie i Twoich górskich dokonań. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Dodaj własną galerię

Już dziś zarejestruj się i dodawaj własne galerie dla tysięcy czytelników portalu!