Wyprawa na Snowdon (1085 m) była głównym punktem podczas naszej eskapady po Walii Północnej.

Możliwość wejścia na Snowdon dodatkowo nas motywowała dlatego prognozy pogody sprawdzaliśmy na bieżąco. Może się wydawać - co to jest 1000 m - byle pagórek :) Też tak myśleliśmy dopóki nie zmierzyliśmy się z 723 m przewyższenia na dzień dobry... ambitnie w szalonym upale i z nielekkim już szkrabem na plecach, prowiantem i niezbędnikiem na cały dzień :)

Nocleg można znaleźć w wielu miejscowościach w okolicy. My wybraliśmy Llanberis, dzięki czemu mieliśmy zaledwie rzut beretem na przełęcz Pen Y Pass, skąd wyruszają najbardziej popularne trasy na szczyt. Na parkingu na Przełęczy Pen Y Pass warto być już skoro świt, gdyż miejsc mają niewiele. Na szczęście dla tych, którym nie uda się tam zostawić auta, kursują Sherpa Bus'y z niższych postojów.

Z dwóch tras wybraliśmy na wejście PYG TRACK a na powrót MINERS TRACK. Zdecydowanie polecamy taki wariant, gdyż Pyg stopniowo i równomiernie zwiększa wysokość, podczas gdy Miners długo prowadzi płasko brzegiem jezior,żeby później postawić wędrowca pod ścianą, na którą po prostu trzeba się wdrapać.

Tę 6-godzinną trasę udało się nam z dzieckiem zrobić w 7 godz 15 min, wliczając kilka krótkich postojów, zdjęcia i długi popas nad jeziorem.

• Wejście: PYG Track - Pen y Pass car park -Crib Goch -Bwlch y Moch -track crossing - Bwlch Glas - Snowdon
  • Powrót: Miners Track - Snowdon - Bwlch Glas - track crossing - Llyn Glaslyn - Llyn Llydaw-Llyn Teyrn

Dodatkowo na szczyt można wjechać zabytkową koleją zębatą Snowdon Railway, co jest nie lada atrakcją dla amatorów takich kolejek. Jednak trzeba dużo wcześniej rezerwować bilety, nie będąc pewnym pogody.

Nie należy lekceważyć wysokości, ekwipunek musi być dostosowany do zmiennej pogody i warunków w górach. Szlak jest kamienisty, stromy w niektórych miejscach i trzeba brać to pod uwagę wybierając się na Snowdon.

Autor zdjęć w galerii:

Nie przegap promocji w sklepach outdoorowych!

Poniżej znajdują się najbardziej gorące promocje (powyżej 30%) z polskich sklepów outdoorowych. Jeśli lista z jakiegoś powodu się nie załadowała, zajrzyj na listę okazji w Decathlonie i Mall.pl.

W portalu Góry i Ludzie również Ty możesz zostać autorem galerii, które zobaczą tysiące Internautów! Już dziś zarejestruj się i zacznij bezpłatnie dodawać swoje fotografie. To doskonała reklama dla Ciebie i Twoich górskich dokonań. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Dodaj własną galerię

Już dziś zarejestruj się i dodawaj własne galerie dla tysięcy czytelników portalu!

Newsletter

Bądź na bieżąco! Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj raz w tygodniu listę najnowszych artykułów i newsów.